Garantie en defecten

 

Garantie aanvragen

Wanneer een product binnen de garantietermijn, bij normaal gebruik, defect raakt heeft u recht op vervanging daarvan. De kosten van de terug- en vervangende zending zijn voor natuurlijk voor ons.

Problemen met het product buiten de garantieproblemen lossen we natuurlijk ook voor u op. De kosten van de terug- , de reparatie of eventueel vervangende zending zijn voor U als klant.
Wanneer u dat wenst nemen we over de hoogte van het raparatiebedrag eerst contact met u op.

U leest hieronder welke procedure u dient te volgen om het probleem zo snel als mogelijk te verhelpen.

 

Procedure en kosten

U kunt garantieclaims en problemen buiten de garantietermijn melden door een bericht te sturen naar helpdesk@comfortland.nl. Na ontvangst van uw formulier nemen wij binnen twee dagen contact met u op om u te informeren over de vervolgprocedure.

De kosten voor de retour- en vervangende zending binnen het garantietermijn zijn voor ons maar u u bent zelf altijd verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens het transport. Ongefrankeerde zendingen, zendingen onder rembours en beschadigde zendingen worden ten allen tijde door ons geweigerd.

U betaalt bij buiten garantie reparaties de verzendkosten voor het opsturen van het product. Eventuele transportkosten voor de retourzending van het reparatiecentrum af zullen verwerkt zijn in een eventuele prijs opgave.

Fabrieksgarantie

Op al onze producten zit minstens een jaar fabrieksgarantie en we volgen hier de garantiecondities van onze leveranciers.

Sommige leveranciers hanteren afwijkende garantiebepalingen, bijvoorbeeld: 

Medisana: Drie jaar op de meeste bloeddrukmeters en electrische dekens.

 

Foutieve leveringen en Defect bij ontvangst

Wanneer wij een fout hebben gemaakt bij het inpakken en verzenden dan kunt u ons even bellen. Wij spreken dan met u af hoe we de fout kosteloos kunnen herstellen op de voor U meest comfortabele manier.

Wanneer een product uit uw bestelling direct bij het eerste gebruik (of binnen 48 na ingebruikname) defect raakt, heeft u in principe recht op een nieuw product . Een dergelijk defect dient echter altijd binnen 7 dagen na ontvangst van het product te worden gemeld. Dit kan telefonsich of via een e-mail naar helpdesk@comfortland.nl.


Let op: Een product wordt alleen omgeruild indien het defect een daadwerkelijk defect is en geen gebruikersfout / makkelijk te verhelpen defect.

Het product dient altijd in de complete en onbeschadigde verpakking bij Comfortland te worden aangeleverd alvorens deze (indien van toepassing/indien mogelijk) omgeruild kan worden.